Heerlijk gelachen

Femleest 24 juni 2019
Recensie Sally Thorne - Ik niet op jou

Lucy is werkzaam bij uitgeverij Gamin, die na de fusie is samen gekomen met uitgeverij Bexley. Lucy is een harde werker net zoals haar nieuwe collega Joshua. Bij hun eerste kennismaking gaf ze hem een grote glimlach, maar die was niet wederzijds. Sindsdien is het oorlog tussen Joshua en Lucy. Ze spelen spelletjes zoals het staarsspel, doen of waarheid wat uiteindelijk uitloopt tot het ofzoiets spel. Lucy is opgegroeid op een aardbeienboerderij en Joshua plaagt haar hiermee, hij noemt haar dan ook Taartje. Ze krijgen te horen dat 1 van hun kans krijgt op een promotie, waarbij ze allebei voor gaan solliciteren. Lucy heeft een date gepland met Danny, Joshua biedt haar een lift er naar toe aan, want hij moet ook toevallig naar diezelfde kroeg. Onderweg er naartoe gebeurt er iets waardoor de date niet zo goed verloopt. Om de collega's van B&G wat meer naar elkaar toe te laten komen, is er een bedrijfsuitje gepland, ze gaan met zijn allen paintballen. Dit loopt helaas wat minder leuk af voor Lucy, ze krijgt namelijk griep. Joshua is zo lief om voor haar te zorgen en blijft dan ook bij haar tot ze weer beter is. Hij heeft zelfs zijn broer die dokter is erbij geroepen om haar even te komen checken. Tijdens zijn bezoek vraagt Patrick aan zijn broer of hij alsjeblieft mee wilt naar de bruiloft. Lucy heeft dat gehoord en biedt Joshua een wederdienst aan om met hem mee te gaan naar de bruiloft. Joshua vind het namelijk erg moeilijk om naar zijn familie toe te gaan, zijn vader ziet hem namelijk niet staan omdat hij zijn studie geneeskunde niet heeft afgemaakt. Lucy steunt hem daarbij, maar komt ook achter de echte reden waarom hij niet naar de bruiloft toe wil.

Het is een vlot geschreven romantische komedie, die mij ook vaak aan het lachen heeft gemaakt. Mijn vriend riep ook toen ik het boek uit had van 'volgensmij was het een goed boek, ik heb je vaak horen lachen.'

Het boek is vooral vanuit Lucy geschreven, het is erg leuk om in haar gedachten te kunnen kijken tijdens het lezen. De haat-liefde verhouding is goed gecombineerd in dit boek en dit komt ook mooi naar voren. Ook de relaties tussen Lucy en haar ouders en Joshua en zijn ouders is fijn om te lezen.

Het plot van het boek heeft een onverwachtse wending, ik had het helemaal niet zien aankomen namelijk. Wat wel jammer is dat je aan het einde van het boek weinig meer leest over hoe het nu verder gaat met de promotie.

Dit was voor mij de eerste keer dat ik iets las van deze schrijver en dit gaat ook niet het laatste zijn. Het is zeker een aanrader als je van romantische en komische boeken houdt. Zoals ik al zei heeft het boek me meerdere malen laten lachen, hierbij een stukje wat mij liet lachen:

'Natuurlijk. We kunnen in de drive-in een happy meal oppikken.' 'Gossie, bedankt. Een hamburger en een speeltje voordat we het gaan doen. Een keer.'

Sally Thorne wist me vaak aan het lachen te maken, maar heeft ook op emotionele vlakken goede punten van mij gekregen. Enige minpuntje aan het boek vind ik dat je niet te weten komt wie nou die promotie heeft gekregen, ookal kun je er wel vanuit gaan aan het einde wie dit is geworden. Daarom krijg het boek van mij 4 sterren. Ik zou het heel leuk vinden als er nog een deel twee komt!

Meer recensies van Femleest