De klapwaakster of hoe de dansplaag begon

FlorianGerritsen 03 februari 2023
Een jonge vrouw oefent met haar houten klepper invloed uit op de fragiele scheidslijn tussen leven en dood. Is dit een gave of een vloek? Haar avontuurlijke reis voert door een lang vervlogen wereld met donkere randfiguren, onruststokers en oude pijn. Een ontmoeting met een zwakbegaafde jongen ontketent een kettingreactie waardoor zeer opmerkelijke gebeurtenissen plaatsvinden.

Het boek leest vlot door een fijne schrijfstijl en vooral is het spannend. Ik kon me goed inleven in de personages, de situaties en het verhaal. Je gaat er over nadenken, vooral over die rare dansplaag. Het klinkt ongeloofwaardig, maar blijkt dus waargebeurd! Heel bijzonder dat dit echt heeft plaatsgevonden.