E.L. Todd is schrijfster van New Adult/feelgood boeken. In deze boeken vertelt zij het romantische verhaal verschillende hoofdrolspelers met een dosis erotisch en een vlaag humor.
Ook in ‘325 Eerste Ruzies’ heeft ze de nodige erotiek geschreven en drama omschreven. Kortom simpel een boek wat we van E.L. Todd gewend zijn.

In 325 Eerste Ruzies lezen we hoe het verder zal gaan met Bree, Cypress en de vriendengroep. Bree wantrouwt Cypress nog steeds heel erg. Haar onzekerheid staat, tot ongenoegen van Cypress, als een groot obstakel in de weg voor hun relatie. Toch moet en zou ze Cypress een nieuwe kans moeten geven.
Ondertussen komt Amelia ook in een spiraal terecht; haar ex-man en biologische vader van de kinderen staat ineens op de stoep. Tot opluchting van Amelia neemt hij af en toe de kinderen mee voor een uitje. Ook haar gevoelens kunnen daarbij omslaan van opluchting naar jaloezie.
Ook Blade ontmoet eindelijk ‘de ware’, maar of deze in stand blijft is nog maar de vraag. Hij zou moeten kiezen tussen een flirt of een liefde voor het leven.

Bij het zien van de titel en de cover krijgen lezers die het eerste deel natuurlijk al gelezen hebben
gelijk het idee hier komen ruzies in voor. De vraag die bovenaan de cover gesteld wordt is de hamvraag voor iedere lezer; Is Bree verliefd aan het worden op de man die ze veracht. De haat-liefde-relatie is op de cover al te lezen.

Zoals we het van Todd gewend zijn vertelt ze het verhaal in verschillende personages. Wat meteen al wel opvalt is de verhaallijn van Blade. Waarin hij in het eerste deel een simpel rolletje had, heeft hij nu een wat uitgebreidere rol. Dit is een mooie gelegenheid om als lezer wat meer kennis met hem te maken en van hem te gaan houden.

De hoofdpersonen maken eigenlijk geen grote ontwikkelingen door, maar door de simpele schrijfstijl en soms voorspelbare situaties blijf je toch lezen. De hechte vriendengroep krijgen meer geheimen voor én over elkaar, de vraag is alleen wanneer komen al die geheimen uit?

Dit boek is het 2e van de 3 boeken uit ‘De Eerste’-serie. Ondanks dat haar boeken ontzettend veel op elkaar lijken weet Todd met een boeiende schrijfstijl, dunne boeken en af en toe een voorspelbare situatie de lezer enthousiast te maken.
Ook hier weet Todd met een cliffhanger te eindigen. Helaas nog even geduld voordat het derde boek in het Nederlands uit komt; naar verwachting komt 7 november uit.

Reacties op: 325 Eerste ruzies - E.L Todd - Drama in de vriendengroep

325 Eerste Ruzies - E.L. Todd