In alweer het 4e deel van de Sea Breeze serie wordt het verhaal verteld van Amanda, het zusje van Marcus, en van Preston, de beste vriend van Marcus.

Na de scheiding van de ouders van Amanda en met als toekomstbeeld dat Marcus en Willow binnenkort gaan trouwen heeft Amanda besloten om nog een jaartje in Sea Breeze te blijven. Haar oorspronkelijke idee, een opleiding te volgen in Auburn gaat van de baan. In plaats daarvan gaat ze vaker met haar vrienden uit en probeert ze, tegen beter weten in, de aandacht te krijgen op de jongen waar ze al een tijdje een oogje op heeft, Marcus beste vriend, Preston.

Preston weet na een wilde avond niet meer wat er allemaal gebeurd is. Zijn gedachten vertellen hem dat hij iets met Amanda heeft gedaan. Zelf is hij er echter van overtuigd dat het gewoon een verbeelding was. Totdat de waarheid boven tafel komt.

Na drie boeken op de achtergrond gestaan te hebben mogen Amanda en Preston ook eindelijk hun eigen verhaal hebben. Preston is in de schijnwerpers best wel een player, zijn vrienden kennen hem ook niet beter dat hij met elke meid met wie hij oogcontact heeft gemaakt een leuke avond heeft gehad.
Buiten de schijnwerpers is hij alleen anders, naast de studiebeurs die hij wilt houden, de huur die hij moet betalen heeft hij ook min of meer de zorg voor zijn twee jongere broertjes en één jongere zus. Zijn alleenstaande moeder gebruikt zelf teveel alcohol en drugs, geeft weinig aandacht aan de kinderen en verdiend geen geld. De druk bij Preston ligt hierdoor hoog en zijn baan is nauw ook niet bepaald legaal.
De druk bij een vaste vriendin kan er zeker niet bij. Daarom is het misschien ook maar beter om Amanda zo ver mogelijk uit mijn buurt te krijgen.

Amanda is zeker geen verwend meisje. Naïef? Ja, dat wel. De waarschuwingen die ze van haar vrienden en zelfs van Marcus krijgt, neemt ze niet voor lief. Sterker nog, hoe vaker ze gewaarschuwd wordt om niks met Preston aan te gaan, hoe hechter ze met elkaar worden. Dit leidt meermaals naar een punt waar spanningen en emoties hoog oplopen.

Zoals bij de andere boeken van Glines doet een hoofdpersoon iets wat de ander niet mag weten. Ook hier is daar sprake van, maar in plaats van een cliché of een voorspelbaar afloop is het toch iets wat je door wilt lezen.
Alleen voor nu is een mooi romantisch verhaal, heeft een paar erotische scènes, maar ook een paar humoristische opmerkingen. Zonder dat ik het door had was ik al aan het eind gekomen van het verhaal.

Reacties op: Een player met een dubbelleven

Alleen voor nu - Abbi Glines
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,99 Bestel het e-book € 5,99