Na het onverwachts einde van ‘Skull King; De Koning’ van Penelope Sky, wil je alleen maar snel door in het tweede deel van de ‘Skull’-serie, ‘Skull King: De Sloper’. In deze nieuwe serie laat Sky de lezer achter met een enorme cliffhanger. Een einde dat zo spannend is dat je niet kunt wachten op hoe het verder gaat.

‘Skull King: De Sloper; gaat direct verder op het eerste verhaal. Cassini wordt op het landgoed van Lucian door Balto opgeëist. Zonder tegenspraak gaat ze mee, denkend dat ze nu een vrije vrouw is. Maar Balto heeft andere plannen met haar in petto. Ook nu is ze weer een vogeltje in een kooi en word ze pas weer teruggegeven aan Lucian als hij zijn schedeldiamant teruggeeft. De enige kans die Cassini heeft om bij Balto te blijven is om waardevoller te zijn dan zijn diamant en moet ze hiervoor zijn hart zien te veroveren.

Dit tweede deel laat vooral de relatie tussen Cassini en Balto zien. Balto blijft zijn standpunt om Cassini op te geven als hij eenmaal zijn diamant weer terug heeft. Het is een race tegen de klok voor Cassini om Balto op andere gedachten te laten brengen. Want wat er ook gebeurt, bij Balto is ze veiliger en beter af.

Sky weet dit boek voornamelijk op de relatie tussen Cassini en Balto te laten richten. Hun relatie begon als een ontmoeting in de bar, maar is uiteindelijk uitgegroeid tot een zakelijke transactie in de onderwereld. Aan de hand van de verschillende perspectieven die ze gebruikt tussen die twee zie je dat Balto nogal worstelt met zijn gevoelens voor Cassini. Zo’n mooie vrouw kwetsen is niet zijn bedoeling. Maar zijn vijand eens goed te vernederen is wel zijn einddoel geweest.

Ook komen nu ook wat meerdere andere karakters aan bod in het verhaal. Zo komen de broers van Cassini en Balto wat meer naar voren en krijgen we wat meer een kijkje in de dagelijkse activiteiten van Balto, die over de Skull King de leiding heeft. Helaas voor de fans van Penelope Sky zien we niet al te veel van zijn activiteiten. De veiling komt maar één keer tussen neus en lippen aan bod. Terwijl ze deze veiling in haar andere boeken wat uitgebreider voorbij laat komen.

Net als alle andere boeken van Sky zit ook in ‘Skull King: De Sloper’ een portie erotische seks. Vooral in het begin van het verhaal zijn de twee hoofdpersonen voornamelijk bezig met erotiek. Of dit iets inhoudelijks toevoegt aan het verhaal valt nog over te twijfelen. In haar andere boeken laat Sky wat duidelijker zien dat seks de sleutel is tot vrijheid of het bespelen van emoties. Hierin laat ze het iets meer achterwege en heeft sommige scenes geen toegevoegde waarde.

Met ‘Skull King: De Sloper’ weet Sky een prima vervolg neer te zetten aan haar ‘Skull’-serie. In dit deel ligt de focus wat meer op de relatie tussen Balto en Cassini waardoor je de hoofdpersonen toch iets meer in je hart sluit. Ook dit deel eindigt met een enorme cliffhanger en kan je niet anders dan meteen doorgaan met het laatste deel van de serie te gaan lezen ‘Skull King: De Heerser’.

Reacties op: Het hart van een man veroveren of een deal sluiten om een diamant

De sloper - Penelope Sky