In de lift is de aftrap van het vertaalwerk voor Nederlandse lezers van schrijfster Vi Keeland. Haar boeken zijn ondergebracht in het fonds van uitgeverij Volt Romance. Opvallend genoeg is dit eerste vertaalde boek, in tegenstelling tot andere, een novelle. Toch waagt de uitgeverij deze sprong als eerste en met de juiste marketingcampagne is het ze gelukt om Keeland goed in de markt te krijgen.

Ava is advocaat en heeft tijdens haar werk het op moeten nemen tegen officier van justitie Evan Little. In de rechtszaal vlogen de vonken er vanaf en een paar weken na de uitspraak van de rechter hebben ze eindelijk een aantal dates gehad. Nu wilt ze maar één ding; een leuke nacht met Evan. Maar als ze onaangekondigd in een pikante outfit voor het appartement van hem staat, is zij degene die verrast wordt.

Met een makkelijk verhaal en grappige schrijfstijl weet Vi Keeland in een paar korte hoofdstukken de situatie van Ava uit te leggen. Ze is een dappere vrouw die zomaar bij een man met wie ze af en toe heeft gedatet, onaangekondigd en in een sexy outfit voor de deur staat en verrast wordt. Smith daarentegen is gelukkig het prins op het witte paard en voorspelbaar genoeg, krijgen ze allebei hun happy ending.

Om een kortverhaal goed en pakkend te maken moet je als schrijver krachtige en directe zinnen schrijven. En dat heeft Keeland met dit verhaal bewezen. Al dan wel leer je de hoofdpersonen niet echt kennen en is er geen diepgang aanwezig, toch weet ze wel een prettig verhaal neer te zetten.

Kortom, de zo’n 20 tellende bladzijdes boek heeft ervoor gezorgd dat Vi Keeland in één klap een bekende New Adult schrijfster op Nederlands grondgebied is geworden. De uitgeverij heeft hiermee lezers de mogelijkheid gegeven om te wennen aan haar schrijfstijl.

Reacties op: Kort maar krachtig, een goede kennismaking met de schrijfstijl van Vi Keeland

In de lift - Vi Keeland