Met haar boekenreeks Fusion weet Kristen Proby voor het eerst voet op Nederlandse bodem te zetten. Haar eerste twee boeken zijn wel eens waar niet fantastisch ontvangen, toch geeft Karakter Uitgevers haar nog een kans om in het middelpunt te staan. Naast het boek Je laat me blozen, wat in december 2019 uit kwam, laat de uitgever weten dat ze bezig zijn met het vertalen van het vierde deel van de serie.

Katrina Meyers is eigenaar van het hipste restaurant van Portland, Seduction. Ze beheert daar de wijnkaart en door haar harde en zakelijke kant schrikt ze in het dagelijks leven nergens van. Totdat ze voor een wijnbeurs in Napa Valley gebruik moet maken van een vliegtuig. Het angstzweet breekt haar in de auto op weg naar het vliegveld al uit. De horrorvlucht duurt dan maar wel twee uurtjes, de man die naast haar zit en haar hand vasthoudt zal ze niet zo snel meer vergeten.

Ryan MacKenzie, ofwel zoals hij door zijn vrienden genoemd wordt Mac, is voormalig eigenaar van verschillende restaurants, maar nu een succesvolle zakenman in de wijnbranche. Hij kan de vrouw die zijn hand fijnkneep in het vliegtuig maar niet vergeten. Als het lot dan ook nog eens toeslaat en ze elkaar weer ontmoeten tijdens de wijnbeurs in Napa Valley, dan moet dat wel iets betekenen. Maar na elke trip komt er een einde, ook als het om een opwindende sekstrip gaat met een vrouw die vliegangst heeft. Wat in Napa Valley gebeurt, blijft ook in Napa Valley. Of is de wereld toch kleiner dan gedacht?

Ook Je laat me blozen krijgt weer een inleidend hoofdstuk aan de hand van de epiloog uit het vorige boek Dicht bij jou. We maken hierin al kennis met Kat en weten dat ze binnenkort op een sekstrip gaat. En die binnenkort is dus al aan het begin van dit verhaal. Door de kort maar krachtige inleiding weet Proby wat meer directer te schrijven. Al vanaf het eerste hoofdstuk maken we kennis met zowel Kat als met Mac. En zij willen allebei maar één ding en dat is een pleziertje voor tussendoor.

Daar zal het ook de rest van het boek om draaien; de seks. De regel die van tevoren is afgesproken is al snel vergeten en de relatie gaat gewoon verder in Portland als waar die gebleven is in Napa Valley. Zowel Mac als Kat blijven elkaar met een verliefde blik aankijken en deze relatie verandert niet naarmate het boek vordert.

En zo blijft dat ook nog wel een tijdje; een gelukkig perfect stelletje. Met de nodige overbodige erotiek en een paar nutteloze scenes waarin teveel mensen aanwezig zijn. Hier en daar merk je wel dat er een weg in wordt geslagen wat een spannende verhaallijn moet gaan worden. Jammer genoeg komt deze twist te laat en is deze wending van het verhaal ook te voorspelbaar. Het ‘wow’-effect wat in een gemiddeld boek zit, is alweer op de achtergrond verdwenen en laat het sprookje er niet beter uitkomen.

Al met al voldoet Je laat me blozen enigszins aan mijn verwachtingen op basis van de eerste twee boeken uit de serie. Er zit dan wel geen diepgang in en de timing van de actie is ook niet helemaal goed. Toch is het door de korte hoofdstukken, luchtige tekst en een beetje humor makkelijk weg te lezen. Maar of ik het vierde boek ook nog zal lezen, dat betwijfel ik.

Reacties op: Van sekstripje naar een gelukkig sprookje

Je laat me blozen - Kristen Proby