Mariëlle Brouwer heeft de smaak goed te pakken, Lust & Structure is alweer het 3e boek van haar Stucture-serie en zeker nog niet de laatste. In Lust & Strcuture maken we kennis met Poppi en Noah, de vrienden van Mika en Lily.

Noah en Poppi zijn al een tijdje friends with benefits. Al vanaf het begin hebben ze de afspraak dat het alleen casual seks is, niet meer en niet minder.
Poppi is er nog niet klaar voor om haar hart uit te geven aan een jongen. Een hart is kwetsbaar en kan breken. En afhankelijk worden van een of andere gast ziet ze al helemaal niet zitten. Haar eigen boontjes doppen, dat deed ze altijd al en dat wilt ze ook blijven doen.
Noah heeft moeite met de afspraak casual seks, ergens tussen de one-night-stand en heden is hij keihard voor haar gevallen. Maar een relatie zit er zeker niet in.

Zowel Noah als Poppi hebben in eerdere delen van deze serie een kleinere rol als Lily’s vrienden gehad. Het is dan ook wel logisch dat deze twee mensen het volgende deel van de serie vormen.

Na het overlijden van haar vader moet Poppi nog ontzettend veel regelen, de crematie laat ze helemaal aan haar voorbij gaan. In plaats daarvan probeert ze haar emoties uit te zetten en zich op de uitzoekwerkjes te focussen. Lily is hierbij haar rots in de branding en Noah is hierbij haar afleiding. Maar door de verliefdheid die Noah voor Poppi voelt wordt al gauw duidelijk dat zijn bezorgdheid toeslaat. Een meisje die net haar vader verloren heeft moet toch iets voelen? Waarom laat ze dan niks merken?

Ook in het 3e deel weet Brouwer ontzettend goed de emoties van de hoofdpersonen weer te geven. De lezer kan in het begin van het verhaal al duidelijk merken dat Noah meer voor Poppi voelt dan dat afgesproken was. Je kan al verliefd worden op zijn hart door zijn bezorgdheid en beschermingsdrang. Zijn frustraties en machteloosheid zijn dan ook zeker terecht als hij buiten gesloten wordt.

Poppi daarentegen is al gauw wat meer gesloten en probeert alles zelf op een rijtje te krijgen. Haar familie heeft ze niet meer en de hulp van haar vrienden heeft ze al helemaal niet nodig. De afhankelijkheid wilt ze niet opgeven en dus laat ze haar echte emoties niet snel zien.

Lust & Structue is een aardig boek van Mariëlle Brouwer. Ze laat zien dat samen zijn niet gelijk betekend dat je afhankelijk bent van elkaar.
In de laatste hoofdstukken maken we kennis met Alexa, die later in de serie misschien wel terug zal komen. Gelukkig is het 4e boek net uitgebracht en kan ik gelijk doorlezen, want na de laatste paar hoofdstukken wil je toch wel verder lezen.

Reacties op: Meer dan lust in de Structure-band

Lust & Structure - Mariëlle Brouwer