In 2018 wist uitgeverij SVM Publishing haar lezers te verrassen door bekend te maken dat Linda Kage toegevoegd zou gaan worden aan haar fonds. Bekende schrijvers zoals Natasha Madison en K. Bromberg gingen haar al voor. Al in 2019 zijn haar eerste twee boeken uit de reeks The Forbidden Men in het Nederlands uitgebracht. Met het vertaalde boek Mason weet ze haar Nederlandstalige boekenreeks af te trappen.

Eerstejaarsstudent Reese Randall heeft al veel meegemaakt door haar stalkende ex Jeremy. Ze heeft noodgedwongen haar naam moeten veranderen en leeft aan de andere kant van het land. Voorlopig is ze helemaal klaar met het mannelijke testosteron. Maar wanneer ze op één van de eerste schooldagen Mason ontmoet, is de knetterende lucht om hen heen moeilijk te negeren. Hij bezorgt haar een gevoel die ze nog niet eerder heeft gevoeld. Er is echter één reden waarom hun relatie geen stand kan houden; hij is een gigolo.

In de proloog maken we kennis met Mason. De lezer duikt gelijk in zijn verleden en komt er achter hoe een belangrijk moment uit zijn leven hem van een doorsnee achttienjarige hardwerkende jongen naar een beruchte twintigjarige gigolo brengt. Hij en zijn moeder doen er alles aan om rond te komen met het geld wat ze verdienen. Masons zusje, Sarah, is namelijk gehandicapt en alle nodige hulpmiddelen zijn op zijn zachtst gezegd niet goedkoop. Als daarnaast ook de huisbazin dreigt om de huur op te schroeven, krijgt hij maar één uitweg aangeboden.

Linda Kage weet met de proloog een mooie introductie van Mason neer te zetten, maar gaat daar verder niet meer op in. En dat is jammer, als lezer wordt je op de een of andere manier nieuwsgierig om de rest van Masons verhaal ook te gaan begrijpen. In tegenstelling tot de rest van het verhaal wordt dit letterlijk vanuit Reese’s gedachtegang vertelt. Reese is slim, gedreven en heeft een ontzettend enthousiast karakter. Na alles wat ze heeft meegemaakt moet ze nog steeds over haar schouder kijken. Ze is af en toe bang om gevonden te worden door haar gevaarlijke ex. Toch weet ze samen met haar nichtje Eva een positieve draai aan haar leven te geven.

En dat zorgt voor een sterk en serieus boek. De twee serieuze onderwerpen die zijn neergezet worden afgewisseld met geflirt en gekibbel over en weer. Verrassend genoeg is vanaf het begin al algemeen bekend dat Mason een gigolo is. In de meeste New Adult boeken zijn deze thema’s een geheim voor de lezer en/of voor de tegenspeler. Hierdoor krijgt de lezer een verrassingseffect als het geheim eenmaal boven tafel komt. Linda Kage legt hierdoor de lat voor haarzelf al iets hoger neer. En juist door met een origineel concept te komen weet ze toch een onvoorspelbare twist aan het verhaal te geven.

Het mag wel duidelijk zijn dat Linda Kage me over heeft gehaald om in de toekomst meer van haar boeken te gaan lezen. Tot op heden heeft uitgeverij SVM Publishing ‘maar’ de eerste twee delen van de serie uitgebracht. Mochten ze de vertaling gaan uitbreiden tot en met het laatste boek, dan wordt ook het verhaal van Mason vertelt (The Price of Mason), en deze komt zeker op mijn verlanglijstje te staan.

Reacties op: Mason, Mason, Mason, ik wil meer over je lezen