Met de serie Flirten met.. heeft uitgeverij SVM Publishing de hand gelegd op het vertaalwerk van de boeken van Natasha Madison. Na twee boeken en één novelle blijft de vertaalmachine doorstomen en is er ook een hand gelegd aan het eerste boek uit de serie Soulmate.

Parker leeft voor haar kinderen. Nadat haar man James haar heeft bedrogen met zijn assistent, wilt ze niks meer met de liefde te maken hebben en geeft ze alle aandacht aan haar kinderen én schaatsten. Pas als de arrogante ster van het ijshockeyteam NHL de schaatshal binnenstapt, komen er gevoelens naar boven die Parker maar één keer eerder ervaren heeft. Helaas is Cooper Stone er alleen om te revalideren en niet om een vriendin te krijgen. Maar is zij dan de enige die de aantrekkingskracht voelt? Of zit er toch meer achter?

Met Onafwendbaar weet Natasha Madison het over een andere boeg te gooien. Na de al eerder vertaalde boeken gelezen te hebben weet Madison me te verrassen. De Flirten Met–serie heeft een passende office romance en humor. Met de Soulmateserie moet Madison zich weer opnieuw bewijzen, maar dit keer met een passende sportroman.

Het inleidende gedeelte van het verhaal is niet zo sterk. Het begint nogal rommelig door verschillende flashbacks over het einde van de relatie tussen Parker en James te lezen. Ook word niet helemaal duidelijk aangegeven welke functie de personages hebben. Zo duurt het even voordat je erachter komt dat Matthew de zoon is van Parker. Of dat de proloog voor nu in het verhaal nog niet van toepassing is.

De proloog zorgt voor een kleine spanningsboog. Het creëert de nieuwsgierigheid bij de lezer en natuurlijk ook voor wat kleine verwarring. Je leest al snel iets waarvan je van tevoren stiekem al hoopt dat er zoiets zou gaan gebeuren. Maar de vraag is altijd hoe het afloopt. Helaas heeft de proloog pas aan de late kant betrekking op het verhaal. De spannende climax die speciaal met de proloog creëert is, is alweer verdwenen voordat je er erg in hebt.

Telkens na een paar hoofdstukken gelezen te hebben bouwt zich een erotische spanningsboog op. Deze aantrekkingskracht is al gauw aan het begin van het verhaal te lezen en gaat door tot zo’n beetje het eind van het verhaal. Madison heeft hier gevarieerd over geschreven en weet de aandacht tot op zekere hoogte van de lezer vast te houden.

Zoals bij elk boek van Madison gaat het over een relatief ‘ouder’ gezin, ervan uitgaand dat new adult een doelgroep heeft tussen de 18 en de 30 jaar. Door de leeftijden van Parker (35) en Cooper (30) én door de twee kinderen die Parker al heeft weet Madison zich te onderscheiden van andere new adult-schrijvers. Het is ontzettend fijn om zo een creatieve wending aan het verhaal te geven, echter zorgt het ervoor dat de ‘jonge’ lezers de situatie zich niet zo goed kunnen voorstellen.

Natasha Madison heeft met Onafwendbaar bewezen dat ze weer een new adult boek kan schrijven over een moeder en haar kinderen. Deze keer weet ze een leuk sport romance aan te houden die niet alleen humoristisch is, maar ook vrij vlot te lezen is. Niet alleen Parker en Cooper sluit je in je hart. Ook de puberende Matthew en veeleisende Allison blijven je bij.

Reacties op: Van office romance naar sport romance; Madison weet weer humor en passie te creëren

Onafwendbaar - Natasha Madison