Een heel gewoon gezin..... of toch niet?

Ze lijken een heel gewoon gezin, totdat Stella wordt gearresteerd op verdenking van moord.
Het boek is onderverdeeld in 3 gedeelten, het eerste deel over vader Adam, het tweede over dochter Stella en het laatste deel over moeder Ulrika. Op deze manier krijg je een heel duidelijk beeld over hoe ieder persoon is en waarom het eigenlijk toch niet zo'n ''gewoon'' gezin is....
Adam:
Het verhaal begint over het gezinsleven, het schept een duidelijk beeld over Adam, o.a. door de flash-backs.
Als Stella op een dag niet thuis komt, haar telefoon thuis ligt, donkere vlekken in haar blouse die ze de vorige avond heeft gedragen, blijkt later dat Stella gearresteerd is op verdenking van moord. Overtuigd van haar onschuld gaat Adam zelf op onderzoek uit en benadert personen uit de kring van het slachtoffer, van Stella en zelfs van de politie. Hij gaat daarin zover dat hij wordt aangehouden door de politie.
Stella:
Hier leren we Stella kennen, vanuit haar eigen oogpunt. Hoe ze opgroeit in het ''ideale'' gezin, gecreëerd door haar vader.
''Hij doet dingen uit eigenbelang. Of om ervoor te zorgen dat anderen niet zullen ontdekken dat hij en zijn gezin niet zo perfect zijn als hij zou willen'' (pagina 335). Vader, die graag in Stella een ''perfecte'' dochter ziet en daardoor niet echt ziet zoals ze is en dat mede door zijn houding Stella verandert. Stella groeit op als enigst kind, maar met Amina als hartsvriendin, samen op weg naar volwassenheid. Maar dan komt Christopher in hun leven....
Net als het eerste gedeelte over Adam, eindigt ook het Stella-gedeelte met een open einde.
Ulrika:
''Kortgeleden waren we nog een heel gewoon gezin. Nu zijn we gevangenen in de spotlights van de meedogenloosheid'' (pagina 345). De rechtszaak tegen Stella begint, vanuit Ulrika beschreven. Ook hier weer flash-backs zodat je haar leert kennen, en hoever Ulrika is gegaan om Stella te beschermen.

De manier waarop het boek geschreven is, vanuit 3 personen, vond ik echt geweldig. Tot het einde blijf je in ongewisse of Stella (on)schuldig is. Een page-turner waar ik enorm van genoten heb!

Meer recensies van Franka vd Elsen - Welten