Hungergames recensie van Franklin

Franklin 28 november 2019
Ik vond het een heel goed boek! Zeker een aanrader! Het boek gaat over Katniss en Peeta die samen vechten voor het 12de district. De Hungergames zijn spelen die elk jaar gehouden worden waar elke keer 1 jongen en 1 meisje moeten deelnelen van elk disctrict. Voor district 12 waren dit dus Peeta en Katniss. Als het verhaal begint is Katniss nog verliefd op de jongen van haar district maar dan word ze verkozen voor te vechten voor haar district. En dan wordt ze verliefd op Peeta de andere jongen van district 12. Peeta volgt direct de hogere districten en ze vormen een team. Maar hij wordt nogal snel veraden en Katniss vindt hem onder wat stenen. Vanaf hier gaan ze samenwerken en werken ze samen tot ze met zijn tween over blijven. Dan roepen de organisatoren dat er maar 1 winnaar mag zijn terwijl er van te voren is gezegt dat er 2 mochten zijn. En gingen ze samen tegelijk doodgaan zodat er geen winnaar was. Dan werd er afgeroepen dat er toch 2 winnaars mochten zijn. En ze wonnen dan samen en mochten in een duur huis gaan wonen.