Als de sneeuw smelt Owan Drake

Recensie van:
Als de sneeuw smelt
Auteur: Owan Drake
Wijze van lezen: epub via Owan Drake gelezen voor zijn blogtour
Genre: Thriller
Het verhaal:
Carl Jackson fietst als een bezetene tegen het verkeer in. Met op zijn netvlies het appje van de verschrikkelijke sneeuwman: “als de sneeuw smelt sterven je kinderen". Als hij deze beproeving niet succesvol volbrengt zal hij zijn kinderen nooit meer zien. Carl heeft zelf aan den lijve ondervonden dat de verschrikkelijke sneeuwman zijn uitspraken nakomt. Hij weet als geen ander dat dit menens is.
De politie jaagt al heel lang op de seriemoordenaar die zichzelf de verschrikkelijke sneeuwman noemt. Politieagenten Ben van Midden en Mohammed doen hun uiterste best om de identiteit van de seriemoordenaar te achterhalen. Een dodelijke race tegen de klok volgt. Een race waarbij iedereen vanuit waanzin van alle spanning aan zichzelf twijfelt. Of zij slachtoffer of dader zijn.
Mijn mening:
Het verhaal dat uit 37 korte hoofdstukken bestaat leest vlot.
De spanning is goed opgebouwd. Je blijft doorlezen omdat je wilt weten wie dit op zijn of haar geweten heeft.
De schrijfstijl is beeldend. De taal en de gebeurtenissen vaak grof en gruwelijk. Maar dit is niet storend omdat het bij de karakters en het verhaal hoort.
De karakters zijn goed uitgewerkt. Hun achtergronden verduidelijken veel aan het verhaal waardoor de lezer het beter begrijpt.
De vele woordgrappen en voetnoten zijn geweldig.
De plot is zeer goed en had ik niet aan zien komen.
Dit was het eerste boek wat ik van deze auteur las.
In de toekomst ga ik zeker meer van zijn boeken lezen en op zijn verzoek m aak ik zoveel mogelijk leesvrienden kennis maken met zijn verhalen.
Mijn conclusie:
5 sterren