Dodelijke afrekening

Recensie van het boek Dodelijke afrekening van auteur Camille Jacobs

Wijze van lezen: paperback. Ik las dit boek in het kader van boekentoer.
Introductie:
- De hoofdpersoon in dit boek is de bankdirecteur Leo Verbeet.Het boek is in de verhalende vorm geschreven.
- Het verhaal speelt zich af in België. In de plaatsen Renkum en Antwerpen. Later nog even in Griekenland. Het boek gaat over diverse thema's. Over de liefde, overspel, eeuwenoude familie’s met waardevolle relikwieën, moord.
- Het genre van het boek is misdaad.
- De auteur van het boek is Camille Jacobs. Ik heb het eerste boek Wraak, zijn debuut, ook mogen lezen via boekentoer van Attie Dotinga. Ik was dan ook blij verrast dat ik zo snel het 2n2bekoek van deze geweldige schrijver mocht lezen.
- In de plot van het boek komen alle thema’s na een aantal goede twistwendingen en goed op gebouwde spanning samen. Een verrassend plot.

Korte samenvatting/algemeen
Hoofdpersoon Leo Verbaet is geboren en getogen in Antwerpen. Nadat zijn beste vriend vreemd ging met zijn vrouw Francine verhuist Leo naar het plaatsje Rekum. Daar betrekt hij een kleine woning. Bij de plaatselijke bank is hij directeur. Naast hem werken er nog twee medewerkers Tony en Mira. spanning wordt goed opgebouwd. Leo heeft een vaste routine van werken. In de weekenden gaat hij op zondag te joggen in het bos. Elke 1e zondag van de maand reist hij naar zijn ouders. Een geordend en voorspelbaar leven.
Totdat hij op een zondag na het joggen een lijk van een onbekende man in de kofferbak van zijn auto vindt. Dan verandert zijn leven volledig.
Hoe gaat Leo ervoor zorgen dat zijn leven geordend en voorspelbaar blijft?
Hoe blijft hij uit de handen van de politie? Waarom weet een mysterieuze man alles van deze gebeurtenis in het bos?
Komt Leo de man tegemoet om alles maar geheim te houden?
Zal Leo ooit weer liefdesgeluk mogen vinden na zijn desastreuze scheiding?

Mening/evaluatie:
Ik vind dit ook een heel goed boek. De diverse onderwerpen zijn goed en doordacht uitgewerkt. Ze blijven de lezer boeien tot de laatste bladzijde. Er komt geweld in voor maar het wordt nergens onaangenaam of gruwelijk. Het verhaal wordt duidelijk en overtuigend gebracht. De proloog begint al heel spannend en voegt echt iets toe aan het verhaal. Is goed opgebouwd en vormt een mooie brug naar het verhaal. Je nieuwsgierigheid naar het hele verhaal wordt gelijk gewekt. Je wilt eigenlijk gelijk het hele verhaal weten. Dit verhaal is zeer beeldend geschreven. Je krijgt zelf klamme handen, je kijkt vaker achterom en je probeert zo onopvallend mogelijk te zijn. Je hartslag klopt in je keel als je de ontdekking ziet in de kofferbak van Leo zijn auto. Je voelt het diepe verdriet ende ontgoocheling van Leo als zijn vrouw hem bedriegt met zijn beste vriend. Je voelt sympathie voor Leo. Ook vond ik het waardevol dat je door de auteur in het hoofd van de hoofdpersoon werd geplaatst en samen met hem mocht meepuzzelen aan het mysterie. Ik zag de plot niet aankomen doordat ik vaak op het verkeerde been werd gezet. De plot was hierdoor prachtig opgebouwd qua spanning. Alle puzzelstukjes van het verhaal kloppen.
Ook de epiloog is hartveroverend en emotioneel mooi.
Conclusie:
Ik geef dit boek 5 sterren. Dit is een opnieuw een zeer kwalitatieve originele en spannend misdaadverhaal. Camille Jacobs mag wat mij betreft snel met zijn nieuwe boek komen. Het is erg goed en ook mooi om alvast een voorproefje van dit nieuwe boek achterin te lezen. Ik baalde dat ik niet gelijk door kon lezen. Ik houd me aanbevolen dit nieuwe boek via boekentoer te lezen. Ik ben en blijf fan van Camille Jacobs zijn schitterende schrijfstijl. Nergens langdradig, zeer beeldend, spannend en onderhoudend.

Meer recensies van JNKingmaPostmaBoekenpearls76