Doodop in Mythopia

Wijze van lezen: paperback
Auteur: Annick Lauwers
Genre: roman
Het verhaal:
Centraal in dit hele verhaal staat het vervallen pretpark Mythopia. Toon Snelders,
Hoofdinspecteur bij de politie begeeft zich snel door de verlaten straten. Hij wil niet gezien worden omdat hij bang is een onvergeeflijke fout te hebben gemaakt.
Hij belandt in het vervallen pretpark Mythopia. Hetzelfde pretpark waar zijn tweelingzus Katie op twaalfjarige leeftijd spoorloos verdwenen is.
Hij verbergt zich in het pretpark. Dan ontmoet hij Lianne die ook haar woonplek in het pretpark heeft gevonden. Zij ziet Toon als een indringer en is niet van plan de aanwezigheid van Toon te dulden.
Ze laat Toon kennismaken met haar stevige vuisten. Ze herwint haar vrijheid. Maar door een ontmoeting met een mysterieuze oude heer ziet zij zich gedwongen Toon in haar huis toe te laten en te verzorgen. Op verzoek van de oude heer neemt Lianne Toon mee om hem in veiligheid te brengen in het zijn huis. Het enige dat Lianne weet is dat Toon als een zoon is voor de oude heer.
Zal deze tocht vol ontberingen en gevaar slagen? Zullen Lianne en Toon nader tot elkaar komen. Zullen ze elkaars diepste zielenroerselen te weten komen. Wat is er in beider levens gebeurd dat zij zo terecht zijn gekomen?
Mijn mening:
Het verhaal is vanaf de eerste bladzijde spannend. Diverse verhaallijnen lopen door het boek en nemen de lezer mee op een adembenemend spannend avontuur.
Diverse levensverhalen vloeien naadloos in elkaar over zodat de lezer steeds meer het hoe en waarom begrijpt achter alle keuzes en overtuigingen van de diverse hoofdpersonen.
Het verhaal is zeer beeldend geschreven. De diverse karakters zijn zeer goed uitgewerkt en tot leven gewekt door de auteur. Als ware het echte personen. Ik bouwde een band op met Toon en Lianne. Ik zag hen tot in detail voor me.
Ik voelde hun pijn, hun angsten, combineerde zelf als zij tot op het bot verkleumd waren. Ook mij benam het de adem als het gevaar wel heel dichtbij kwam. Wat de karakters meemaakten in hun leven heeft mij diep in mijn ziel geraakt.
Het verhaal zit goed in elkaar. Vol avontuur en spannende plotwendingen. In ieder karakter laat de auteur je in hun hoofd meekijken. Knap vind ik dat.
Nergens verliest het boek aan spanning of geloofwaardigheid.
Ik ben zo blij en dankbaar dat ik dit boek mocht winnen en recenseren.
Ik kan niet wachten op het vervolg. Ook het eerste boek van deze auteur zou ik graag nog eens lezen

Dit boek is een aanrader.
Conclusie:
Ik geef dit boek vijf sterren.

Meer recensies van JNKingmaPostmaBoekenpearls76