Recensie van
Ik hou je vast
Auteur: Marina Folkers
Wijze van lezen: leesclub met het boek dat ik leende van de bibliotheek
Vragen in de Leesclub gesteld door: Veronique Dochy
Genre: roman
Voorafgaand aan het lezen:

Ik heb nog nooit een boek van Marina Folkers gelezen. Ik denk bij het boek hou je vast aan een diepgaand maar ook verdrietig verhaal omdat Millie nog steeds treurt over haar geliefde Ethan. Tevens lijkt het mij pijnlijk dat hij haar zo negeert als ze dat artikel over zijn bedrijf schrijft.
Het verhaal:
Millie is een jonge vrouw die werkt als journaliste en in Londen woont. Bij haar beste vriendin Jess. Jess probeert haar te koppelen aan haar broer Sam. Maar is Millie daar wel klaar voor?
Dan krijgt ze van haar werk de opdracht om een artikel te schrijven over een landelijke hotelketen. Een van de medewerkers heet Ethan Dunmore.
Millie voelt de wereld op haar grondvesten schudden. Haar verleden komt in een klap terug. Ethan maakte daar deel van uit.
Mijn mening:
Ik vind het een prettig leesbaar boek. Korte niet ingewikkelde zinnen. Ook zeer beeldend, ik zat gelijk in het verhaal. De auteur neemt je letterlijk bij de hand door het verhaal. Ik vond het jammer dat het boek uit was. Een zeer welkome kennismaking met Marina Folkers haar boeken.
Millie vind ik een lieve empathische vrouw. Maar zij is ook daadkrachtig en sterk als journalist. Dit is een feelgood met diepgang en goed uitgeschreven karakters. Dat de auteur mij dan ook nog prima wegwijs maakt in het London, wat ik alleen ken uit de videoclip van Roxette (Fireworks), dat vind ik knap. Ik ben echt in London. Ik zie Millie en Ethan echt voor mij staan. Ik ben deelgenoot van het verhaal.
Ik vind het een heftig onderwerp maar het is schitterend verweven in het veehaal. In het echte leven gaat het ook niet altijd over rozen.
Ik vind de opbouw in het verhaal en de flashbacks naar het verleden prima gedaan. Stukje bij beetje ontrafelen wat er aan de hand is. Wat de vijandigheid van Ethan richting Millie veroorzaakt. En Millie die nog telkens gevoelens heeft voor Ethan. Beide houden ongemerkt dwars door alles heen rekening met elkaar. Een feelgood hoeft niet mierzoet te zijn. Dit onderwerp en de goed uitgewerkte karakters en hun dialoog met elkaar vind ik een verrijking voor het verhaal. Mijn verwachtingen zijn zeker uitgekomen.
Dit boek is een feelgood met diepgang. Die de lezer dwingt om door te lezen om zo de hoofdpersonen te doorgronden en achter hun diepste zielenroerselen te komen. Van tevoren had ik dit thema niet zien aankomen. Maar het verhaal is zo opgebouwd dat je nieuwsgierig wordt naar het verleden van de karakters. Waarom zijn ze geworden wie ze zijn.
Ik heb genoten van dit boek. Ik vond het mooi dat dit thema een podium kreeg.

Mijn conclusie:
Ik geef dit boek 5 sterren.
Goede spanningsopbouw.
Goede karakter uitwerking.
Duidelijke verhaallijn.
Goede schakeling van verleden naar heden.
Beeldend geschreven waardoor je je echt bevindt op de plaatsen die voorkomen in het boek.
Ik vind de schrijfstijl prettig. Ik wil zeker meer lezen van Marina Folkers.

Reacties op: Ik hou je vast

Ik hou je vast - Marina Folkers