Zielenmeester 3

Auteur: Attie Dotinga
Gelezen via: boeken toer van Attie Dotinga
Als ebook
Introductie:
De hoofdpersoon van het boek is Elfy.
Door de drie delen heen volgen we haar als jonge vrouw tot vrouw van haar grote liefde Samuel en de moeder van twee zoons Halvar en Michaël.
Ook volgen we haar in haar opleiding tot volleerd zielenmeester. Omdat zij half mens en half engel is.
In deel 3 gaat het voornamelijk over de zoons van Elfy en Samuel. Hoe zij opgroeien. Hoe zij leren omgaan met hun speciale krachten. Gaat dat altijd goed?
Samenvatting/plot/algemeen:
In dit deel volgen we het leven van Halvar en Michaël. Zoons van Elfy en Samuel. Ze feesten er met hun vrienden lustig op los. Met veel vrouwen en drank.
Hun vader Samuel is continu op missie en kijkt niet maar hen om.
Totdat de jongens hun intrek nemen in de watertoren. Daar waar Elfy en Samuel vochten voor hun leven. Tegen de duisternis en het kwaad. Als de jongens het speciale zegel naar die andere wereld verbreken heeft hun vader ineens wel belangstelling voor hen.
Hij is woedend. Gaandeweg kalmeert hij naarmate hij meer tijd met zijn zoons doorbrengt. Hij is verbaasd over wat zijzelf allemaal kunnen. Hij besluit hen te begeleiden.
Alles lijkt goed te gaan. Beide zoons hebben een vriendin en ze groeien in hun missies en krachten. Of bedriegt de schijn en is de sterke kwade duisternis van voorheen weer terug? Kunnen ze dit opnieuw verslaan?
Mijn mening:
Vanaf de eerste zin greep het verhaal mij en liet me niet meer los. Net als in deel 1 en 2.
Het verhaal leest vlot. Je voelt gelijk weer een band met de goed uitgewerkte karakters.
Mooi om deelgenoot te zijn van het leven van de opgroeiende zoons Halvar en Michaël.
Je ziet als lezer eerder de gevaren dan de jongens. Je wilt ze behoeden voir misstappen maar het allesoverheersende kwaad lijkt erg sterk te zijn.
Maar ook nu overwint echte liefde het van het zwarte kwaad. Door jezelf te versterken met die ander kun je de wereld aan.
Dat nieuw groeiend leven het gezonde verstand in iemands duistere binnenste kan aanraken en activeren is fenomenaal beschreven.
Ook nu bouwt alle spanning zich goed op tot een adembenemend en zinderende finale. Alle mysteries die er waren worden ontrafeld en uitgelegd.
Vergeving wordt geschonken zodat de liefde weer kan opbloeien en nieuw leven vol geborgenheid warmte en veiligheid kan beginnen. Op naar een zorgeloze toekomst gedragen door de liefde en passie tussen twee mensen.
Een bevredigend en intens mooi einde hebben mij tot de laatste letter van deze trilogie geboeid. Deden me de tijd vergeten en mijn eigen zorgen en pijn.
Conclusie:
Ik geef dit boek 5 sterren.
Ik ben blij dat ik dit boek mocht lezen.
Ik raad iedereen aan dit boek te lezen. Het vervolg op deel 2. Voor een mooi magisch geheel zou ik adviseren de gehele trilogie te lezen. Zo intens mooi.
Nergens saai. Je waant je in een andere wereld en bent onderdeel van het verhaal.
In de toekomst wil ik zeker meer lezen van Attie. Ik ben groot fan.

Meer recensies van JNKingmaPostmaBoekenpearls76