Los draadje?

George Knottnerus 10 april 2020 Auteur
Opvoeding, genetische bepaaldheden, omgang met geheimen en privacy. Kortom, de verhouding ouder – kind en ouders onderling, daar gaat Het diner over. In een meeslepende stijl jaagt Koch ons door zijn roman. Wat begint als een onschuldig diner voor twee verwante ouderparen loopt waanzinnig knap over in een thriller, waarin steeds meer personages hun eigenaardige rol opeisen. En als je eenmaal met liegen begint... Spanning verhogende factoren in Het diner zijn de ik-vorm waardoor je als lezer door vreemde bochten wordt gedrongen én dat de broer van de ik-persoon de aanstaande premier kan worden.
Een pageturner eerste klas.
Wat wel opvalt is dat Koch in zijn thematiek en aanpak leunt op Tirza van Grunberg. Of is dat toeval? Eén draadje van zijn plot vergeet de auteur te stikken - of is dat bewust? Ach, een kniesoor...

Meer recensies van George Knottnerus