Tess Gerritsen weet me nog steeds te boeien, ook al is dit al weer het 6e boek dat ik van haar lees. Heeft ook ongetwijfeld met de plot te maken. Het zijn meestal medisch getinte boeken in thriller vorm, dus als leek wordt je (soms) overstelpt met medische termen, meer dit keer speelt het zich in de ruimte af. Om precies te zijn in het internationale ruimtestation. Bij een ruimteproef ontstaat er door een verkeerde handeling (vaak begint het inderdaad met een menselijke fout) een besmetting. Het betreft een onbewuste en dus een aanvankelijk niet herkende besmetting.
Emma Watson, een arts die in scheiding ligt, wordt eerder dan gepland op missie gestuurd om de doodzieke astronauten bij te staan in het ruimtestation. Het verhaal ontwikkelt zich naar een spannend hoogtepunt, waar Emma's aanstaande ex ook een belangrijke rol in speelt. Meer mag ik niet verklappen, om spoilers te voorkomen. Het spannende verhaal kent daardoor echter ook interessante realationele kanten, wat je niet veel meemaakt bij thrillers. Super verhaal en daarom 5 sterren.

Reacties op: Super spannend verhaal in de ruimte

Alarmfase rood - Tess Gerritsen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het e-book € 5,99