Een jeugdboek dat ik nog moest lezen

De boeken van Harry Potter hebben we al bijna 20 jaar in huis. Gekocht voor de (4) kinderen die ze allemaal gelezen hebben. Al die tijd al voorgenomen om met mijn kinderen mee te lezen. Nu is de jongste al weer 27 en ben ik er eindelijk aan toegekomen. En nee ik ben nog niet 'kinds' aan het worden. Het is best een aardig boek om te lezen en ik ga zeker de andere delen ook lezen. In dit geval is het jammer dat ik dat ik de film al een paar keer heb gezien, dat bederft je fantasy, zeker omdat de film een goede vertolking van het boek is. Leuk verhaal over wat je vaker in de Engelse literatuur tegenkomt: een jongen die verguist wordt in zijn jeugd. In het geval van Harry Potter zijn dat zijn oom en tante, omdat zijn ouders bij een tragisch auto-ongeluk om het leven zijn gekomen.
Het verhaal is denk ik wel al bij iedereen bekent, ik was namelijk die laatste Nederlander die het boek nog niet had gelezen.
Het is mij 3 sterren waard en ik beloof de andere delen ook zal lezen op (redelijk) korte termijn al zal ik ze niet achter elkaar lezen. Dat doe ik namelijk nooit bij series, ik houd van afwisseling - zowel in genre als van auteur.

Meer recensies van Ger van der Pluijm