Liever verliefd

Ger van der Pluijm 19 januari 2022
Dit is het eerste boek(je) dat ik van Ronald Giphart lees en ik ben niet heel erg enthousiast. Bijna zou ik zeggen, het gaat over twee (knots)gekke schrijvers die samen op vakantie gaan zaar de Dordogne in Frankrijk. Ronald en Fräser ontmoeten 2 meiden tijdens een meerdaagse kanotocht op de Dordogne, Nadine en Silke. Ronald had in Nederland een relatie met Reza, waar hij nog steeds verliefd op is, maar het is ondertussen uit, Fräser heeft nog steeds een relatie met Samarinde en Nederland en heeft plechtig trouw beloofd. De liefde laat zich echter niet beheersen en ze vallen er helemaal in.
Zitten er diepere (literaire) thema's in dit boekje van zo'n 180 pagina's? Ik heb ze niet opgemerkt. Aardig om te lezen, daar blijft het voor mij bij. Het doet me een beetje aan Jan Wolkers denken: doorspekt met erotiek en respect voor de natuur, al is het bij Ronald voor alles wat groeit en bloeit daar waar het voor Jan vooral over 'beestjes' gaat.

Meer recensies van Ger van der Pluijm