Een technisch hoogstandje

Ger van der Pluijm 06 augustus 2019
Hoewel ik deze recensie na mijn recensie "Machines zoals ik" schrijf heb ik dit boek van Ian McEwan eerder gelezen. Echter door drukte en de leesclubverplichtingen komt deze recensie later. Dit boek is er wel de reden van dat ik een liefhebber van Ian ben geworden.
Zelf heb ik een technische achtergrond, waardoor ik waarschijnlijk door het onderwerp eerde geraakt ben. Het verhaal over een wondermiddel tegen de opwarming van de aarde is deskundig en overtuigend geschreven. Als nuchtere techneut weet ik natuurlijk wel dat zulke wondermiddelen niet bestaan, maar dat maakt het des te interessanter om in zo'n verhaal weg te dromen. Het geldt meer voor "Machines zoals ik", maar ook Solar deed me enigszins aan mijn favoriete auteur Isaac Asimov denken.
Verder maakt de nodige humor rond de hoofdpersoon, die het met 5 mislukte huwelijken wel erg bont maakt, zeer de moeite waard om te lezen.

Meer recensies van Ger van der Pluijm