Prachtig boek

Gerd 04 december 2019
Meisje zonder verleden is het eerste deel van een reeks rondom psycholoog Cyrus Haven. Cyrus heeft al het nodige meegemaakt in zijn leven. Zo is zijn broer veroordeeld voor de moord op zijn vader, moeder en zus. De veroordeling heeft tot gevolg dat hij voor de rest van zijn leven in een psychiatrische inrichting verblijft. Het meisje dat in het huis wordt aangetroffen wordt, bij gebrek aan een werkelijke naam, Evie Cormac genoemd en ze wordt ondergebracht in een gesloten jeugdinstelling. Na zes jaar in de instelling weet Evie te melden dat ze achttien is en de instelling gaat verlaten. Het is aan Cyrus om te bepalen of Evie er klaar voor is om de buitenwereld het hoofd te bieden. Cyrus wordt geconfronteerd met een fascinerende maar uiterst gevaarlijke jonge vrouw, die de gave bezit te kunnen bepalen of iemand liegt dan wel de waarheid spreekt en kennelijk vertelt niemand de waarheid….

In dit eerste deel van de reeks krijgt inspecteur Lenny Parvel de leiding over het onderzoek naar de moord op de jonge Jodie Sheehan; een veelbelovend kunstschaatster. Tijdens het onderzoek roept Lenny de hulp van Cyrus in. Het lijkt me een hele mooie serie te worden die ik met veel zin ga volgen .

Meer recensies van Gerd