Schitterende reeks

Gerda Brodelet 23 november 2019
Ruim 2 jaar moeten wachten op dit 3de deel en 'Bloedband' is meteen ook de afsluiter van de schitterende reeks 'Cirkel van het kwaad'. Net als de vorige delen is ook dit boek een geslaagd verhaal met de uiteindelijke ontknoping van de hamvraag: wie heeft de vader van rechercher Jules Declerck vermoord.
Het boek begint met een summiere samenvatting van de 1ste 2 delen, wat wel nodig is om alles weer vers in het geheugen te krijgen. Van bij het begin zit je onmiddellijk in het verhaal en volg je de gebeurtenissen op de voet, want net als het hoofdpersonage wil je ook wel eens weten hoe de vork aan de steel zit. Een echte thriller vind ik het niet echt (m.a.w. de moorden blijven beperkt), maar wel een enorm spannend verhaal net als de andere delen ook. Je leeft mee met Jules Declerck en zeker naar het einde toe kon ik het boek nog maar moeilijk wegleggen. De spanning wordt mooi opgebouwd met emotionele momenten.
Het ontroerende nawoord moet je zeker ook lezen, hier ervaar je de reden waarom het 3de deel zo lang op zich heeft laten wachten. Ik vond het een schitterende trilogie, voor mij mogen er zo nog volgen.

Meer recensies van Gerda Brodelet