Mooie start van een nieuwe reeks

Ellie Dean was mij voor mij onbekend, onder haar eigen naam Tamara McKinley heeft ze al veel boeken uitgebracht maar ook die heb ik nog niet gelezen. Ik wist niet echt wat ik moest verwachten, maar het was vooral de cover die mij onmiddellijk aansprak en ik heb het mij niet beklaagd.
'Een nieuw begin' speelt zich af in 1939 in Londen. Bij het uitbreken van de oorlog worden veel kinderen op het platteland in veiligheid gebracht, zo ook voor Sally en haar broertje Ernie. Ze komen uit een triestige thuissituatie met een drankzuchtige moeder en een vader die nooit thuis is. Ze komen terecht in Beach View House bij Peggy Reilly.
Het verhaal leest makkelijk, de oorlog is enkel te voelen op de achtergrond, dus geen emotionele verhaalwendingen. Veel gebeurt er niet, het boek laat enkel zien hoe de mensen zich proberen door te slaan in een moeilijke tijd, misschien wat te makkelijk maar toch vond ik het een mooi boek. De volgende boeken staan eveneens al klaar!

Meer recensies van Gerda Brodelet