Niet echt overtuigd

Gerda Brodelet 08 juli 2019
'Het familiegraf' is het 3de deel van de Bergmankronieken, maar jammer genoeg vond ik het niet van het niveau van de 2 vorige delen. Een echte thriller vond ik het niet!
Hoog in de Zweedse bergen wordt een massagraf ontdekt, de nationale recherche onderzoekt deze macabere vondst. Daarnaast is er ook nog een andere verhaallijn, die vrij moeilijk te volgen is. We krijgen te maken met vrij veel nieuwe personages en ik vreesde ook dat het verhaal ergens halverwege zou ineen zakken, maar dat is toch niet het geval.
Heel vermakelijk vond ik wel de verdere exploten van Sebastiaan Bergman. De rode draad doorheen de boeken blijft hoe langer hoe meer boeien. Net als bij de vorige boeken eindigt ook dit verhaal met een enorme cliffhanger. Je kan niet anders dan onmiddellijk verder lezen met deel 4!

Meer recensies van Gerda Brodelet