Meeslepend verhaal

Gerda Brodelet 16 oktober 2019
'Het meisje op de rots' was voor mij de kennismaking met de boeken van Lucinda Riley en zo blij dat ik dit een kans heb gegeven. Zo'n mooi en meeslepend verhaal!
Het is eigenlijk een ontroerend liefdesverhaal, dat zich voor een deel ook afspeelt in het verleden. We maken het wel en wee mee van verschillende generaties en zoals het hoort in dergelijke romans, komt op het einde alles mooi samen. Tussendoor wordt het verhaal afgewisseld met korte bemerkingen van Aurora, de verteller en toch ook wel het hoofdpersonage. In de recensies lees ik hier dat dit storend overkomt, maar dat vind ik nu net niet. Ik keek er naar uit om weer een standpunt van Aurora te lezen, best wel grappig.
Het verhaal leest heel vlot en de beschrijvingen van de Ierse kust doen je gewoon zin krijgen om je eerste vakantie daar door te brengen. Als er voor de 1ste keer teruggekeerd wordt naar het verre verleden, moest ik wel wennen aan volledig nieuwe personages maar je wordt vlug weer ondergedompeld in de historiek van het toenmalige Engeland.
Ik lees veelal thrillers en oorlogsgerelateerde boeken, maar dit meeslepende verhaal was toch wel een fijne afwisseling. Ik ben nu al verkocht om nog meer boeken van deze auteur te lezen!

Meer recensies van Gerda Brodelet