Spanning en toch ook veel emotie

Gerda Brodelet 15 juli 2019
'Het stille meisje', deel 5 van de Bergmankronieken is er eentje om duimen en vingers af te likken! Zo'n verhaal en net als je denkt dat alle twijfels van de baan zijn, doemt er plots weer een ander scenario op.
Het vorige deel 'Het familiegraf' vond ik toch wel minder, dus was ik nu weer aangenaam verrast om zo'n schitterend verhaal te mogen lezen.
'Het stille meisje' begint met de moord van een volledig gezin (vader, moeder en 2 jonge kinderen). Als duidelijk wordt dat een nichtje waarschijnlijk getuige was van deze lugubere moord, begint de zoektocht naar dit meisje. Ik vond dit een vrij emotioneel deel van het boek.
De hoofdpersonages worden verder uitgetekend. Het verhaal verveelt op geen enkel ogenblik en leest heel vlot. De spanning wordt met mondjesmaat opgedreven en speciaal aan dit boek vond ik dat het toch wel een ontroerend verhaal is.
Het plot is opnieuw denderend en zelfs op de laatste bladzijden krijgen we te maken met een onverwachte ommezwaai. Net als bij de vorige boeken stopt het boek met een supergroot vraagteken!

Meer recensies van Gerda Brodelet