Uiteindelijk goed!

Gerda Brodelet 23 april 2023
Dit boek was voor mij de kennismaking met Colleen Hoover.
Had enorm goeie recensies gelezen en het boek pakte mij ook onmiddellijk. Jammer genoeg moest ik mijn oordeel herzien. Op een bepaald moment had ik ergens het gevoel dat ik een Young adult-boek aan het lezen was. Naar het einde toe kwam er een ommezwaai en uiteindelijk vond ik het een goed verhaal. Ik twijfelde zelfs om het vervolg te lezen maar dat ga ik nu wel doen.
Het verhaal leest gemakkelijk en doet je wel eens nadenken over gezinnen waar huiselijk geweld aanwezig is. Het verleden van Lily wordt verteld aan de hand van dagboekfragmenten, wat eerst raar overkomt en soms wel eens langdradig.
Het dankwoord lees ik niet altijd met veel interesse maar hier was het wel nodig om het verhaal nog beter te kunnen plaatsen. 'It ends with us' is gebaseerd op het ware leven van de auteur en na het dankwoord begreep ik nog veel beter het waarom van dit boek.

Meer recensies van Gerda Brodelet