Een pareltje!

Gerda Brodelet 17 april 2023
'Schemerleven' is voor mij het 3de verhaal van Jaap Robben. Bij 'Birk' was ik niet echt overtuigd, maar bij 'Zomervacht' en nu ook dit boek ben ik volledig in de ban van de prachtige werken van Jaap Robben.
Het verhaal start bij het plotse overlijden van de echtgenoot van de 82-jarige Frieda maar uiteindelijk keren we 60 jaar terug in de tijd. Frieda heeft dan een groot verdriet moeten doorstaan en het is nu tijd geworden om te verwerken.
Wat een prachtig en intens verhaal, leest heel vlot maar doet je wel stilstaan hoe indertijd omgegaan werd met verlies en verdriet. De auteur heeft dit zo beklijvend en ontroerend neergeschreven dat je de emoties van Frieda zomaar zelf zou kunnen voelen.
Ik kan dit boek enkel aanbevelen!

Meer recensies van Gerda Brodelet