Van mijn sokken geblazen

'Verdwaalde ziel' is boek 17 rond inspecteur Diaz. Bij het einde van elk boek, denk ik het topje gelezen te hebben maar toch weet Sterre Carron mij elke keer opnieuw te verbazen.
Spanning van begin tot einde om nog maar te zwijgen van de echte ontknoping. Heb nog niet dikwijls zo op het puntje van mijn stoel gezeten. Hier was het lezen om toch maar het einde te kennen.
2 jaar na de dood van haar zoon kampt Krista met psychoses en dit brengt heel wat problemen teweeg in haar gezin. Als 2e verhaallijn krijgen we te maken met de verdwijning van een geliefde huisarts. Opnieuw houdt Sterre ons in haar greep bij het onderzoek van deze zaken. De spanning is er van bij de 1ste bladzijde maar wordt nog verder opgedreven doorheen het verhaal.
Pas bij de ontknoping ontdekking we de betekenis van de titel. Nooit gedacht dat het verhaal zo'n ommezwaai zou kennen.
Opnieuw een aanrader, zoals we gewend zijn van Sterre Carron.

Meer recensies van Gerda Brodelet