Toch nog vraagtekens

'Verraderlijke mist' is het 3de deel in de reeks rond Chaja en opnieuw een opmerkelijk verhaal. Zelfs met enkele maanden tussen, kan je makkelijk aanknopen met de personages van Chaja en Reaven.
Zoals we Marja Boomstra kennen, krijgen we hier een spannend psychologisch verhaal voorgeschoteld. Het leest heel vlot en de verrassingen volgen elkaar op in een goed tempo. Soms had ik bedenkingen bij bepaalde gebeurtenissen maar uiteindelijk draait het verhaal weer en kan je alles een plaats geven.
De auteur blijft vasthouden aan de korte hoofdstukken en de verschillende lettertypes zodat je onmiddellijk weet in wiens huid je best kruipt.
De karakters van Chaja en Reaven worden nog verder uitgewerkt maar toch blijf ik nog met veel vragen zitten na dit boek. Voorlopig kan ik Chaja nog niet in mijn hart sluiten.
Het plot is heel verrassend, nooit gedacht dat het op die manier zou evolueren. Ik wacht op een vervolg, ik wil eindelijk eens de geest van Chaja begrijpen!
De cover is heel geslaagd voor dit verhaal. Het mysterieuze wordt hierdoor alleen maar opgedreven.

Meer recensies van Gerda Brodelet