Prachtig en intens

Gerda Brodelet 13 november 2019
'Zolang er sterren aan de hemel staan' was voor mij de kennismaking met Kristin Harmel. Ik had er een positief gevoel bij dat het verhaal mij volledig zou liggen en inderdaad, het wist mij van bij het begin te bekoren.
Het is een heel mooi en intens verhaal waarbij een kleindochter op zoek gaat naar een familiegeheim tijdens WOII. Ik vond het zo mooi verteld, het verveelt geen moment en je komt op een originele manier te weten wat er juist is gebeurd in het leven van de grootmoeder. Het einde is heel ontroerend, en dan is het moeilijk om het boek nog weg te leggen. Het is een meeslepend verhaal over liefde, hoop en geloof wat het leven na zoveel jaren nog zou kunnen brengen.
Een aanrader voor wie houdt van een mooi verhaal tegen de achtergrond van WOII.

Meer recensies van Gerda Brodelet