Germaine-2866 30 juni 2006
Ook ik had hoge verwachtingen van de nieuwste thriller van Saskia Noort. Nieuwe Buren is bepaald geen hoogstandje. De vele lege pagina's zijn storend en de personage's niet goed uitgediept. In het boek word het verdriet om het verlies van een kind beschreven maar helaas weet Noort het niet zo te beschrijven dat het je tot in het diepst van je ziel raakt. En dat is jammer want de schrijfster kan veel beter. Het boek loopt over van cliché's en psychologisch gezever. Met de vele liedteksten probeert Noort de gevoelssituatie van de personen weer te geven maar zij heeft hier helaas te veel gebruik van gemaakt waardoor dit alleen maar irriterend werkt.

De eerste pagina's zijn wel een goed begin maar daarna zakt het verhaal als een pudding in elkaar. Het lijkt erop dat Saskia wat minder haar best heeft gedaan als bij Terug naar de kust en De Eetclub omdat zij van mening is dat thrillers van haar hand toch wel verkopen door haar naamsbekendheid.

Nee dit boek is absoluut geen aanrader voor de liefhebber van literaire thrillers.