De onmacht als lezer werkt frustrerend

Het ideale gezin komt terecht in een gezinsdrama. Vader Anthonie CEO van een reclamebureau vermoordt zijn vrouw Romée (yoga lerares). Anthonie vermoedt dat zijn vrouw Romée vreemd gaat. Romée ontkend dit, echter de kwaad is geschied en de twee vervreemden steeds verder elkaar. Anthony vindt regelmatig bewijzen voor het vreemde gedrag van zijn vrouw. Romée kan geen begrip op brengen voor de situatie van Anthony .

Als lezer zie je met onmacht toe wat er gebeurd, je zou willen dwingen om te praten met elkaar. Een goed gesprek en het noodlottig einde was niet gebeurd.

Ik kan niet zeggen dat ik genoten heb van dit boek. De frustatie en de onmacht was te groot.
Toch heeft het boek indruk gemaakt en de pshychologie is ruimschoots aanwezig. Karakters zijn goed uitgewerkt. Dus kwam ik toch op 4 sterren.

Het boek was niet echt spannend, want de uitkomst is bekend. Wel werkt de frustatie op je zenuwen, waardoor je toch een thriller effect heb. En helaas: geen happy end.

Het is meer een pshychologisch drama. Je blijft lezen. Je hoopt dat er nog iets komt waardoor er enige begrip is voor de uitkomst. Helaas kom ik tot de conclusie: "het was een vlaag van waanzin! "

Meer recensies van Gerrie van den Berg