Alweer goed voor een verfilming

Gerrie van den Berg 09 december 2016
Het boek is een romantisch verhaal dat eigenlijk de vraag tracht te beantwoorden : “wat als ik bij mijn eerste liefde was gebleven”

Adam Sharp werkte 20 jaar terug als IT-er. En zijn opdracht was dat hij zijn werkzaamheden uitvoerde voor een aantal weken/maanden in diverse landen. Tevens speelt hij in de bars als Pianist. In een bar Australië ontmoet hij Angeline. En dit is zijn eerste echte liefde. Helaas moet Adam na een tijd na een volgend land voor zijn werk.

Beiden willen niet toegeven aan hun verliefdheid en daarom laten ze elkaar gaan. Na enkele maanden is Adam terug in Engeland en is het contact al verwaterd. Hoewel hij nog verliefd is op Angeline trouwt hij met zijn Projectleider Claire.

20 jaar later is de relatie met Claire een beetje uitgeblust. Claire denkt aan verhuizen naar de VS, hoewel Adam er niet moet overdenken om te verhuizen. Dan krijgt hij plotseling een berichtje van Angelina.

Hij wordt overvallen door de vraag wat als ik bij Angelina was gebleven? Is hij naar 20 jaar nog steeds verliefd op Angelina? En is dat de reden waarom zijn huwelijk met Claire is mislukt.
Angelina nodigt hem uit om naar haar huisje in Frankrijk te komen voor een weekje vakantie. Hij verbreekt zijn relatie met Claire en gaat naar Angelina opzoek naar antwoorden op zijn vraag.

Naast de romantiek speelt de muziek een belangrijke rol in dit boek. Er staat zelfs een afspeellijst op een spotify om te luisteren naar de muziek die benoemd is in het boek.

Het beste van Adam Sharp is een vermakelijk boek en leest lekker weg. En voldoet net als zijn twee eerdere boeken als een mogelijk toekomstige film.

Echter er zijn ook verschillen met de verhalen Rosie Project/Effect. Deze twee boeken waren humoristischer .
Schrijfstijl ****
Originaliteit ***