In het water gevallen

Gerrie van den Berg 17 augustus 2017
Paula Hawkins is bekend van haar debuut thriller "het mesije in de trein". En dit was een enorme hit en het boek werd zelf verfilmd.
Sommige twijfelde aan de kwaliteit en of dit niet een hype was. Zelf vond ik het wel een bijzonder boek.

In het water is dus het tweede boek van Paula. En dan komt hij weer: Kan zij het succes vasthouden. Het probleem van de eeuwige tweede boek,

Helaas vind ik van niet. Er zijn heel veel karakters die aan het woord komen en bij eerste boek las je alles vanuit 1 boek en was de vraag is de hoofdpersoon gek.
In dit boek zijn we alleen maar een geschiedenis aan het achterhalen waarom bepaalde mensen in het verleden (ver en recent) zelfmoord plegen door in de zelfmoordpoel te springen.

Aller zaken komen aan het licht en boek kabbelt langzaam voort.

Ik vind dat Paula niet overtuigend overkomt. Ik hoop dat een derde boek beter is. Want anders zal ik minder snel nog een boek van haar kopen.

Meer recensies van Gerrie van den Berg