Myron Bolitair, de shopalholic voor mannen

Na 6 jaar is eindelijk Myron Bolitair terug in een boek van Harlan Coben. Het laatste boek was Levenslijn. Voor de echte Fan van Myron Bolitair kwam hij ook regelmatig voorbij in de YA trilogie van Mickey Bolitair. Een trilogie die ook voor volwassen ook goed te lezen is.

Myron Bolitair serie zijn echte stoere mannen verhalen. Myron als de ex-sportman die alles voor elkaar krijgt. En Win als het kleine mannetje met de verborgenkrachten, geen relatie en alle mooie vrouwen van de wereld heeft.
Een beetje de shopalholic voor mannen. En dus ook goed te lezen voor vrouwen als de hoofdfiguren als een karikatuur ziet van de stoere man.

Dit boek gaat verder waar de trilogie stopt. De neef Rhys van Windsor Horne Lookwood III of te wel Win is 10 jaar geleden met zijn vriend Patrick ontvoerd op 6 jarige leeftijd. Beide jongens zijn nooit teruggekomen of gevonden ondanks dat het losgeld betaald is.

Win is altijd nog op zoek naar zijn neef en zijn vriend en heeft nu een hint gekregen dat hij in London moet zoeken. Hij ziet Patrick, maar voor dat hij kan spreken ontstaat er een situatie en slaat Patrick weer op de vlucht. Als hij de hulp van Myron in roept lukt het dou om Patrick te bevrijden van zijn gevangenhouder.

Als Myron en Win de bevrijdde Patrick wil spreken is hij met zijn ouders verdwenen. Telkens stuit het duo op weerstand van de ouders en een psycholoog.

Al bekende figuren uit de de Myron Bolitair boeken komen weer in het boek voor, zoals Esperanza, Big Cindy, maar ook de vrienden van Mickey : Ema en Spoon).

De spanning is weer om te snijden en het plot is weer verrassend.
De opzet van het boek is wel apart. Al vrij snel in het begin van het boek heeft mijn Patrick bevrijdt en dus heb je het idee dat het boek ten einde is. Later in het plot snap je pas dat dit het begin van het verhaal was.

Wat mij betreft weer echt een aanrader.

Meer recensies van Gerrie van den Berg