Drama Queen

Gewoonramona 22 oktober 2019
Dit boek is geschreven door Derk Visser, ik kon hem nog niet. Het is een boek geschreven voor tieners. Het leest heel erg gemakkelijk weg. Het is wel wat dramatisch geschreven.

Het gaat over het meisje Angel die gevolgd wordt tijdens groep acht en de eerste klas van de basisschool en als jong volwassene. Angel is geboren in een achterstandswijk en woont samen met haar moeder. De relatie die ze met haar moeder heeft is heel bijzonder en heel hecht. Moeder is overdag veel thuis maar werkt 's avonds en 's nachts in een club, hier heeft Angel wel moeite mee. Op school heeft Angel niet veel vrienden maar daar komt Kayleigh in haar klas, het klikt meteen en ze raken bevriend. Hier ontstaat ook iets bijzonders. Als Kayleigh plotseling verhuisd is Angel wel verdrietig, ze begrijpt er ook helemaal niets van.
In het tweede deel gaat het over Angel's belevenissen als tiener in de brugklas. Als laatste doet ze een stage in het ziekenhuis.

Het boek omschrijft mooi de gevoelens waarmee jonge meiden (jongens) kunnen zitten. Wellicht kan het jongeren ook helpen. Mocht je niet zo van lezen houden dan leest dit ook fijn weg, stel je voor voor een boekbespreking of iets dergelijks. Of ik de volgende keer weer zijn boek zal lezen weet ik niet....

Meer recensies van Gewoonramona