Bijblijver

gilliske 06 oktober 2019
Ik heb hard getwijfeld over het aantal sterren dat ik dit boek zou geven. Uiteindelijk hou ik het bij drie.
Waarom?
De plot zelf zou ik 4 sterren geven. Zeker het verrassende einde maakt dat dit boek je bijblijft. Dat je 's nachts, in bed, voor het slapengaan, het verhaal nog een paar maal herkauwt. Het boek nodigt je uit tot nadenken.
De schrijfstijl zelf kon mij echter minder bekoren. Hoewel het een dun boek is en ik het in 2 dagen tijd uitlas, vond ik het toch te langdradig. Nochtans ben ik niet speciaal fan van de korte, snelle pageturners die boordevol actie zitten. Ik vind het net leuk wanneer een schrijver de tijd neemt om personages vorm en inhoud te geven en om een specifieke sfeer te creëren.
Maar om de één of andere reden werkte het bij dit boek gewoon niet voor mij. Ik werd ongeduldig en begon me hoe verder ik kwam te storen aan bepaalde zijsprongen en flashbacks. Ik voelde me te hard een buitenstander die het allemaal vanop afstand bekijkt i.p.v. te worden meegezogen in het verhaal.
Maar alles bij mekaar genomen is het een goed boek dat bijblijft.

Meer recensies van gilliske