Greet Braem Hebban Recensent

Waarom worden zoveel boeken pas goed wanneer je ze voor twee derde uit hebt? 'Het meisje en de nacht' verdrinkt aanvankelijk in de details, in totaal niet ter zake doende stukken tekst. In plaats van de hoofdpersonages tot leven te laten komen, hun een gezicht en stem te geven, wordt er nutteloos veel inkt verspild aan beschrijvingen van bijvoorbeeld hun omgeving en familie. Ik vind het verhaal op zich niet slecht, maar echt sterk is het ook niet. Meteen bij het begin van het boek weten we min of meer wat er is gebeurd en dat komt de spanning niet ten goede. De laatste honderd bladzijden waren wel heel fijn om te lezen: de relaties tussen de verschillende personages worden duidelijk, het hoe en waarom wordt uiteengezet, de boel komt tot leven en het wordt (een beetje) spannend. Uiteindelijk loopt het verhaal naar mijn gevoel af met een sisser, het kan weer alle kanten op. Hou ik dus niet van. De nieuwe Musso strandt voor mij in de middenmoot van de vele thrillers.

Reacties op: Niet de beste Musso

Het meisje en de nacht - Guillaume Musso
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,99 Bestel het e-book € 9,99