dit neemt je mee

Gwendoline 27 augustus 2019
spannend en een uitdaging. Dit zijn termen die passen bij het nieuws dat Cocky van dijk en J Sharpe samen gingen schrijven. Het werd schemerzone.

Zoë leeft voorbij de schemerzone, op het gedeelte van de wereld waar de orizon al in geen eeuwen meer heeft geschenen. Ze is een Afvallige, omdat ze het lichtgen mist. Op haar zestiende verjaardag wordt ze uit het weeshuis gezet en moet ze voor zichzelf zorgen. Met gevaar voor eigen leven besluit ze naar de schemerzone te gaan om te jutten, zodat ze wat spulletjes heeft om te verkopen.
Als ze tijdens het jutten op een lijk stuit en een chip vindt, wordt haar wereld op zijn kop gezet.

Wat vond ik het leuk dat J Sharpe weer samen met een andere schrijver ging schrijven. Ik kende persoonlijk zijn al zijn andere boeken dus ik wist wat ik kon gaan verwachten.
Ik werd meteen in het boek meegenomen. De manier waarop het is geschreven vond ik geniaal. Je merkt totaal niet dat er 2 schrijvers aan het werk zijn geweest. Hoe het verhaal door alle personages wordt beschreven vind ik heel leuk gedaan. Je beleeft het verhaal door verschillende ogen. Super gedaan.