Less is more

Habon 15 mei 2022
Dood op kasteel Brémont is het eerste deel in een serie mysterie verhalen die zich in de zich afspelen in de Franse Provence. Het boek begint met een dode man, Etienne de Brémont. De vraag hoe hij om het leven is gekomen is het begin van het verhaal. Later is er ook sprake van een tweede moord. Het overlijden van Etienne kan dan geen toeval meer zijn.

Laat ik beginnen met de positieve dingen. De cover is top. Prachtig zelfs. Mooie lavendelvelden met een kasteel. Je geloofd gelijk dat je in Frankrijk bent. Ook de Franse woorden die langs komen zorgen ervoor dat het duidelijk is dat de auteur geloofwaardig overkomt. Ze is overduidelijk goed voorbereid.

Helaas is het ook door onder andere deze Franse woorden dat het verhaal niet lekker leest. Doe daarbij de zeer beschrijvende schrijfstijl en je krijgt een traag boek. Iets wat je absoluut niet wilt in een mysterie. Je wilt als lezer gelijk meegezogen worden in een verhaal. Dat je nieuwsgierigheid wordt gewekt. Less is more. Soms is een levenloos lijk in het eerste hoofdstuk niet voldoende.

Maar goed dit is slechts mijn mening en je kan als als schrijver niet iedereen bekoren. Er is zeker en waar een publiek voor dit boek.

Meer recensies van Habon