Het gevaar van het water: boeiend en spannend derde deel van trilogie!

Hanneke van de Water 19 november 2021
Ron en Geertje zijn de hoofdpersonages in ‘Het gevaar van het water’. Het stel heeft een toeristenbureau, dat rondleidingen in zeventiende-eeuwse stijl door Delft organiseert. Hun activiteiten zijn populair en ze leiden derhalve een druk leven. Dan vinden er vreemde gebeurtenissen in Delft plaats; mensen verdwijnen en er duikt een mysterieus meisje op. Wanneer een rechercheur de hulp van het tweetal inroept, staat hen een nieuw avontuur te wachten waardoor ze voor een onmogelijke keuze worden gesteld tussen hun liefde voor elkaar of de toekomst van Delft.

‘Het gevaar van het water’ is het derde deel van de ‘Ron en Geertje trilogie’. Eerder verschenen ‘De acht poorten’ en ‘Een boodschap uit het verleden’. Alle drie de delen van deze boeiende trilogie spelen zich af in Delft en nemen de lezer vanuit het heden mee naar het Delftse verleden.

“Zoals u weet, is de dochter van onze collega Marius van der Laan al meer dan een week vermist. Ondanks de inspanning van de veldwachter is zij nog niet gevonden. Wij dragen vandaag ons steentje bij in een poging de dochter van Marius te vinden.”

Naast een spannend verhaal biedt ‘Het gevaar van het water’ een boeiend beeld van het historische én het hedendaagse Delft. Aardig extraatje zijn de wandelroutes langs diverse plekken in Delft die in het verhaal voorkomen.

“Met piepende remmen komt de ambulance vlak voor de Bethlehemkerk tot stilstand. De kruising van de Floresstraat met de Madoerastraat is afgezet met rood-wit lint. Nieuwsgierige buurtbewoners worden door de politie op afstand gehouden.”

Ook dit derde deel van zijn trilogie presenteert Van Assen weer in een fijne, toegankelijke en boeiende schrijfstijl. Hij zet zijn personages goed neer en weet een fijne balans te creëren tussen spanning, achtergronden en persoonlijke gedachten en emoties, waarbij hij bovendien op geloofwaardige wijze met het spanningsniveau weet te spelen. Ja, spelen, aangezien de auteur dat schijnbaar moeiteloos doet. Van Assen weet bovendien Delft -zowel in het heden als het verleden- tot leven te wekken, zelfs voor lezers die de stad (nog) niet kennen.

Kortom, een trilogie die het lezen meer dan waard is.

Over de auteur
Ronald van Assen (Delft, 1971) begint op zijn veertigste, na een moeilijke periode in zijn leven, met schrijven. In eerste instantie schrijft hij op therapeutische basis, maar het schrijven geeft hem zoveel voldoening en de reacties zijn zó enthousiast dat hij ermee doorgaat. Hij heeft binnen een paar jaar een indrukwekkend oeuvre opgebouwd van tientallen boeken en verhalenbundels. Met enkele verhalen wint hij prijzen. Behalve schrijven werkt hij ook mee aan (lees)redacties, manuscript beoordeling en is hij jurylid van verschillende schrijfwedstrijden. Ronald woont met zijn vrouw en drie kinderen in Bodegraven.

Uitvoering
Uitgeverij Godijn Publishing
ISBN: 9789493233850
Hardcover, 156 pagina’s

Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, literair agent, boekmarketeer en recensent. http://ht-c-communicatie.nl/

Meer recensies van Hanneke van de Water