Het korte verhaal Nioma begint en eindigt met een hoofdstuk waarin Laurel de hoofdrol speelt. De andere negen hoofdstukken zijn geschreven vanuit het perspectief van Nioma. Meteen aan het eind van het eerste hoofdstuk is de spanning al aanwezig. Laurel denkt een geweldige relatie te hebben met Werner, maar niets is wat het lijkt.

Dan verspringt de focus naar Nioma. Zij kwam al eerder voor in het boek Kismet waar ze op het Picknickfestival de rol van medium had. In dit verhaal is ze beginnend zzp’er met een eigen praktijk in mediumschap. Alleen haar energie is niet zoals het hoort te zijn. Ze laat bloed prikken, maar daar komen geen alarmerende zaken uit naar voren. Als Nioma in het ziekenhuis is, verdwijnt haar moeheid als sneeuw voor de zon. Via een ander medium komt ze erachter wat er speelt. Samen met haar vriendin Sam gaat ze op onderzoek uit. Een aantal spannende scènes volgt, tot uiteindelijk duidelijk wordt hoe alles verband houdt met elkaar. Er is wel sprake van een enigszins open einde. Worden de vragen in een ander boek beantwoord?

Nioma is prettig om te lezen. Alle ingrediënten voor feelgood, spanning en spiritualiteit zijn aanwezig, zodat het verhaal vlot weg leest. Als je Kismet hebt gelezen, is het leuk om een oude bekende tegen te komen. Maar heb je Kismet niet gelezen, dan is dat geen ramp, het verhaal staat op zichzelf en is prima apart te lezen. Maar het is zeker een aanrader om Kismet alsnog te lezen. En ook de nieuwe roman Unbeschmirched die in 2020 verschijnt, gaat zeker op mijn ntl-lijstje verschijnen. De paar boeken van Stefan Tetelepta die nu verschenen zijn, zijn een aanrader voor iedereen die van eerdergenoemde genres houdt. Hopelijk volgt er nog veel meer van zijn hand!

Reacties op: Een spannend feelgoodverhaal met een spiritueel tintje

Nioma - Stefan Tetelepta
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker