Wat een super tweede deel van de Noordzeemoorden.!!!

Hannie Snels 16 januari 2015
Ijskoud van Isa Maron

Deel 2 van De Noordzeemoorden

Bij het Crimezone lezersforum heb ik in 2014 deel 1:Galgenveld mogen lezen en dat heb ik met ontzettend veel plezier gedaan. Na Galgenveld duurde het dan ook een hele tijd voordat het zo ver was dat deel 2 Ijskoud uit kwam.

Sophie is met haar oppaskind Jesse van 7 jaar bij de kinderboerderij Buiktuin als plotseling de jongen weg is. Nergens is hij te vinden. Alle mensen bij de kinderboerderij zoeken mee. Maar nee hoor. Niet te vinden.
Sophie belt haar vriendin Kyra Slaghter en roept haar hulp in. Verder wordt 112 ingeschakeld. Dus ook Maud komt met haar collega's en beginnen meteen aan een onderzoek.
Binnen twee uur is er ook een tweede kind zoek, maar nu in Artis. Deze jongen genaamd Tommy is 11 jaar.
Hierna volgen steeds meer verdwijningen van kinderen en rechercheur Maud krijgt het met haar team erg druk. Er gaat een extra waarschuwing door het land om goed op alle kinderen te letten.
Dit wordt een erg moeilijk onderzoek, want wat hebben deze kinderen met elkaar gemeen? Toch stuit men uiteindelijk ergens op.
Buiten deze verdwijningen is rechercheur Maud ook weer met de verdwijning van Sarina de zus van Kyra begonnen en ook Kyra is op zoek gegaan.

Aan het einde van het verhaal, blijven weer bepaalde punten open voor deel 3.

Het is een super spannend boek, nog mooier dan deel 1.
Ik kan dan ook haast niet wachten op deel 3.

Meer recensies van Hannie Snels