Op een dag ontvangt Boer Boris een brief van Sinterklaas. Zijn paard is van de trap gevallen en nu hinkt hij heel erg. Met rust komt alles goed, maar Sinterklaas zoekt nu met spoed een ander paard om over de daken te rijden. Het liefst dus eentje met hele sterke benen. Zou sinterklaas misschien Knol van Boer Boris een weekje mogen lenen? Kan Knol wel lopen over de daken? Boer Boris gaat met Knol oefenen. Ze hijsen Knol het dak op, alleen blijkt Knol hoogtevrees te hebben, ohjee.. Als dit maar goed gaat aflopen..

De Boer Boris boeken zijn altijd een grote hit. Het is gewoon de allerleukste boer van het land. Elk kind is telkens weer benieuwd welk avontuur
Boer Boris en zijn dieren nu weer zullen gaan beleven. Boer Boris is altijd erg vindingrijk en met elkaars hulp komen ze er altijd wel. Elk boekje is weer even leuk als het vorige en ze blijven maar leuke, vrolijk en grappig onderwerpen verzinnen. Of je nu een prentenboek zoekt voor een verjaardag, Pasen, Kerst, Sinterklaas of gewoon zomaar een boekje wilt kopen, kijk eens tussen de boekjes van Boer Boris, er is altijd wel iets te vinden! Eenmaal één Boer Boris boekje in je bezit en je wil ze allemaal.

Ook dit Sinterklaas boek “een paard voor Sinterklaas” is weer ontzettend leuk, vrolijk en origineel. Sinterklaas wil Knol een weekje lenen omdat zijn eigen schimmel gevallen is. Als ze gaan oefenen met Knol blijkt hij hoogtevrees te hebben. Mijn zoontje moest hartstikke lachen om dit verhaal. Iets met koe Clare en huppelen op het dak, echt ge-wel-dig. Nu zijn jullie best nieuwsgierig he? Echt, ga dit boek halen en voorlezen aan jullie kinderen, het is zo leuk!

De schrijfstijl van Ted van Lieshout is altijd herkenbaar. Het is vlot, luchtig en grappig. Natuurlijk is alles weer op rijm geschreven, wat geweldig is met voorlezen. Je vliegt door de zinnen en pagina’s heen en voor je het weet is dit prentenboek alweer uit. Ik heb “een paard voor Sinterklaas” ondertussen al meer dan tien keer voorgelezen, maar hij blijft leuk. De tekeningen van Philip Hopman zijn ook weer heuse kunstwerken. Ze kunnen allemaal zo ingelijst en opgehangen worden. Vrolijke, gezellige en kleurrijke illustraties waar elk kind blij van zal worden. De illustraties versterken de tekst en kinderen zien alles als een film voor hun ogen afspelen. Wat de leeservaring natuurlijk heel fijn maakt.

Kortom, “een paard voor Sinterklaas” is weer een echte Boer Boris topper! Een enorm leuk boek voor jonge kinderen vanaf een jaar of twee. Daarnaast zal elke ouder met plezier dit prentenboek voorlezen aan zijn/haar kinderen. Echt genieten!

Reacties op: Weer een echte Boer Boris Topper!

Boer Boris - Een paard voor Sinterklaas - Ted van Lieshout