In “Collins geheime channel” volgen we Collin Doem. Hij valt op school niet echt op. Hij is een beetje een underdog en de populaire Willem (ook wel graaf Dracula) pest hem zelf een beetje. De meisjes in zijn klas en speciaal Kim, zeggen op een dag dat ze graag naar instagram en YouTube kijken. Ze halen daar tips vandaan over allerlei onderwerpen. Samen met zijn beste vriend Jo-Jo bedenkt hij een plan om zo snel mogelijk beroemd te worden: ze gaan samen een eigen YouTube kanaal starten! Alleen hoe doe je dat zonder jezelf voor gek te zetten? Kunnen Collin en Jo-Jo daar een oplossing voor vinden? Kunnen ze dit kanaal succesvol maken?

“Collins geheime channel” speelt natuurlijk heel erg in op de belevingswereld van kinderen. YouTube en Instagram worden steeds populairder, zeker bij tieners. Dit is dus echt een boek dat bij de tijd van nu hoort. Lekker hip, cool, stoer en daarnaast ook mega grappig.

De vriendschap van Collin en Jo-Jo, loopt als een rode draad door het verhaal heen. Ze vullen elkaar aan en zijn echt een team. Dan heb je ook nog Willem van Rozen tot Bergh, bijnaam: Graaf Dracula. Hij is de pestkop en maakt Collins graag belachelijk. Maar soms krijg je wat je doet net zo hard weer terug.

Het boek staat ook vol met zwarte pen tekeningen. Allemaal van die leuke krabbels, doodles en tekeningen die dit boek er enorm leuk uit laat zien. Niet alleen staat het verhaal vol met tekeningen, daarnaast is ook de vormgeving van de tekst speels opgezet. Verschillende lettertypes, woorden die groot en dik gedrukt zijn, absoluut erg tof gedaan en zeker een leuke extra toevoeging. Zo trek je met dit boek natuurlijk ook meteen de aandacht van kinderen die iets minder graag lezen. Door de tekeningen die de tekst versterken en extra grappig maken, zullen veel kinderen zich aangetrokken voelen tot dit boek.

De schrijfstijl van Sabine Zett is lekker vlot, luchtig en grappig. Tijdens het lezen van “Collins geheime channel” zit je zeker wel een aantal keer met een lach op je gezicht. Je vliegt door het verhaal heen, voor je het weet is het uit. Er wordt ook gebruikt gemaakt van woorden die je tegenwoordig vaker hoort, zoals: chill, cool, OMG enz.

“Collins geheim channel, van underdog tot YouTube ster”, is het eerste boek over Collin. Niet getreurd, want als dit eerst boek je nu onwijs goed is bevallen, kun je meteen door met deel twee. Deel drie zal ergens in september van dit jaar verschijnen. Voorlopig kun je dus nog wel even vooruit! De boeken zijn geschikt voor kinderen vanaf 10 jaar.

Reacties op: Een cool, stoer en grappig verhaal!

Collins geheime channel - Sabine Zett