In “de avonturen van Woppie het konijn” volgen we (hoe kan het ook anders) Woppie. Samen met zijn vriendjes Bert de big, Klaartje de kip en Milou de koe beleeft hij de leukste en grappigste avonturen. In dit boekje vind je twee leuke verhaaltjes: “Circus op de boerderij” hierin wordt Woppie een echte acrobaat en “Woppie maakt het bont” waarin hij op een hele creatieve manier een beetje ondeugend is en lekker kliedert met verf. In elk geval heeft Woppie altijd heel veel plezier.

Het eerste dat opvalt aan “de avonturen van Woppie het konijn” is dat dit boek je echt blij maakt. De uitstraling en sfeer zijn gewoon ontzettend fijn en prettig. Een vrolijke cover, kleurrijke illustraties en twee ontzettende gezellige en grappige verhaaltjes. Boekjes zoals deze zijn altijd ideaal om cadeau te geven (helemaal met de sint in het verschiet). Ook leuk dat er twee verschillende verhaaltjes in staan. Dat maakt dat dit boekje handig is om mee te nemen, voor onderweg of als de kinderen uit logeren gaan. Dan heb je altijd twee verhaaltjes in plaats van eentje.

De sfeer in dit boekje in erg vrolijk, maar toch zitten er hier en daar ook zeker wel wat subtiele boodschappen verstopt. Elkaar aanmoedigen, elkaar helpen en steunen, elkaar in zijn/haar waarde laten, ondeugend zijn en dat acties gevolgen hebben. Op een hele speelse en kindvriendelijke manier valt er dus ook zeker nog wel iets te leren van deze verhaaltjes. Maar hoofdzakelijk gaat het vooral over plezier maken en dat is natuurlijk ook gewoon het allerbelangrijkste.

De illustraties van Leire Martin zijn wel echte blikvangers. Prachtige vrolijke en kleurrijke illustraties. De illustraties ondersteunen de tekst op een hele fijne manier en maken dit boek tot een compleet plaatje. De vormgeving in dit boekje is ook heel speels gedaan. De ene pagina heeft hele grote illustraties en de andere is weer een verzameling van kleinere bij elkaar. De tekst hebben ze vrij rustig gehouden en in combinatie met de drukke illustraties is dat dus mooi in balans. Naast de tekst heb je in dit boekje heel veel te bekijken, de illustraties hebben veel details. Kinderen kunnen hun ogen uit kijken en doordat ze alles als een film voor hun ogen af zien spelen kunnen ze zich goed inleven in de verschillende situaties en gebeurtenissen.

De schrijfstijl van Nicole Korchia is heel erg vrolijk, vlot, lief en ook erg grappig. Voor je het weet is het verhaaltje alweer uit. Deze verhaaltjes zijn ideaal om voor te lezen. Even genieten van de tijd samen met de kinderen. Zowel jong als oud zal genieten van Woppie en zijn vriendejes. Mijn zoontje kiest altijd zelf zijn eigen boekje uit, die wij dan voorlezen voor het slapen gaan. “De avonturen van Woppie het konijn” is één van zijn favoriete boeken. Kinderen die gek zijn van de boerderij en graag verhaaltjes lezen over dieren zullen deze twee verhaaltjes zeer kunnen waarderen. Aanrader dus!

Reacties op: Beleef twee vrolijke avonturen met Woppie en zijn vriendjes!

De avonturen van Woppie het konijn - Nicole Korchia
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,50