Mira heeft er altijd van gedroomd om naar de Eenhoornschool te mogen, waar ze haar eigen allerbeste eenhoornvriend zal ontmoeten. Als ze op een dag een uitnodiging ontvangt voor de eenhoornschool, is ze dan ook door het dolle heen. Ze begint in het eerste jaar, de rode klas en krijgt haar eigen eenhoorn: Dirk. Alleen is Dirk allesbehalve glitterig, wat hij wel is, is een enorm eigenwijze, koppige, mollige, kleine en hongerige alles etende eenhoorn. Zal Mira ooit vrienden met Dirk kunnen worden?

Wat is “de enorm eigenwijze eenhoorn” een heerlijk glitterig en gezellig verhaal. De kaft van dit boek is lekker glimmend en met een enorme regenboog erop, precies wat je ook verwacht bij dit verhaal. Een verhaal over een eenhoornschool is natuurlijk ook wel echt heel erg leuk bedacht. Mira is een over mega enthousiast meisje en door haar enthousiasme wordt de lezer zelf ook helemaal blij en enthousiast. “De enorm eigenwijze eenhoorn” is vooral een heel gezellig en leuk verhaal waar je blij van wordt.

Eenhoorn Dirk is een echte toevoeging aan dit verhaal. Je kan niet anders dan lachen om hem. Hij is lekker koppig en tegen de keer in, maar ook wel weer ontzettend lief. Elke keer als hij weer ergens een kwak glitter poept verschijnt er weer een grote glimlach op je gezicht. Het is absoluut geen zwaarbeladen verhaal vol met heftige thema’s, maar juist dat vind ik zo fijn. Dit boek geeft kinderen gewoon echt een leuke en fijne leeservaring. Het is geen moment saai en je blijft geboeid tot de laatste bladzijde.

De schrijfstijl van Pip Bird is enorm prettig, vlot en beeldend. Je waant jezelf echt op de eenhoornschool en je ziet het gewoon voor je hoe Mira aan het rijden is op de rug deze te kleine eenhoorn. Nu krijg je natuurlijk ook wel een heel goed beeld van het verhaal door de illustratie van David O’Connell. Hij heeft een hele grappige en leuke manier van illustreren, die ook absoluut perfect bij dit verhaal past. Tekst, illustraties en vormgeving zijn in dit boek enorm sterk neergezet. Het verhaal leest enorm snel en voor je het weet is het alweer uit. Hopelijk volgen er nog meer verhalen over Mira en Dirk.

Kortom, een gezellig en vrolijk verhaal over een meisje en haar nieuwe eenhoorn die samen avonturen beleven in het eerste jaar van de eenhoornschool. Een aanrader voor meiden tussen de zeven en negen jaar. “De enorm eigenwijze eenhoorn” is zeer geschikt om voor gelezen te worden, ook ouders zullen dit verhaal stiekem heel erg leuk vinden.

Reacties op: Een vrolijk en gezellig verhaal!

De enorm eigenwijze eenhoorn - Pip Bird